prosty budyń jaglany

15:47

                Moich znajomych często bawi moje uwielbienie do kaszy jaglanej – głównie ze względu na filmy na youtube o znanym trenerze personalnym, Michale Karmowskim, który mówił o superlatywach tej kaszy tak wiele razy, aż stała się ona memem. No cóż – może i faktycznie, mem o Jaglaku jest zabawny i tkwi w pamięci, ale zainteresowana właściwościami kaszy jaglanej, zaczęłam przeglądać Internet, by zrozumieć, co jest w niej takiego, że Michał słusznie nazywa ją królową wszystkich kasz J
                Ma ona wiele łatwo przyswajalnego białka, bogata jest w witaminy z grupy B (B1, B2, B6) oraz w żelazo i miedź. Poza tym, ma działanie odkwaszające, co było dla mnie swego czasu zbawienne – nawet nie zdawałam sobie sprawy z tego, że mój organizm jest zakwaszony. Częste zgagi, bóle brzucha zganiałam na złe nawyki żywieniowe, ale gdy zaczęło się to powtarzać, ja zaczęłam zastanawiać się nad tym, co jest nie tak. Miałam zakwaszony organizm, a między innymi dzięki kaszy naturalnie oczyściłam swój organizm.
                Co ważne, kasza jaglana jest bezglutenowa. Jeśli posiadasz taką dietę lub chorujesz na celiakię lub masz problemy z tarczycą (przy problemach z tarczycą dieta bez glutenowa jest idealna i na pewno jeszcze o tym wspomnę w kolejnym poście), kasza ta jest idealna.
                Kasza jaglana ma delikatny smak, dlatego idealnie nadaje się nie tylko do obiadu, ale również do deserów. Gdy miewałam okropną ochotę na słodyczę, często przychodził mi na ratunek budyń jaglany. Przepis jest banalnie prosty, dlaczego? Zastanawiałam się nad tym, czy go nie urozmaicić, ale doszłam do wniosku, że najprostsze przepisy są najłatwiejsze do zmodyfikowania. Budyń mojego przepisu ma neutralny, śmietankowy posmak, dlatego można dodać do niego wszystko to, na co macie ochotę. Ja uwielbiam go z rodzynkami, dżemem wiśniowym własnej roboty, pomarańczą.
                Co potrzebujecie do wykonania takiego budyniu?
·         Kasza jaglana – pół szklanki (w moim przypadku wychodzi 100gram, więc jeden woreczek)
·         Szklanka wody
·         Pół szklanki mleka/jogurtu naturalnego
·         Ksylitol/Erytrytol – 2 łyżki

Do gotującej się wody, w moim przypadku wystarcza jedna szklanka, dodajemy namoczoną wcześniej kaszę jaglaną i gotujemy tak długo, aż kasza wsiąknie wodę – trwa to ok 10-15 minut. Gorącą kaszę blendujemy na gładką masę, dodajemy mleko i ksylitol tak długo, aż połączą się ze sobą bez grudek. Polecam dodać do tego rozpuszczoną wcześniej mleczną lub czarną czekoladę lub kakao – smakuje świetnie. Dodając swoje ulubione dodatki, kasza na pewno nam się nie znudzi, jej unikatowy smak pasuje do wielu owoców i sosów, dlatego polecam wam próbować!
Mam nadzieję, że budyń jaglany pokochacie tak samo mocno, jak ja. Uwielbiam go za to, że jest bardzo prosty – zrobienie go nie zajmuje więcej niż dwadzieścia minut, a dodając ulubione dodatki, możemy w prosty sposób modyfikować jego smak. Powodzenia!

Justyna

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Like us on Facebook

wkrótce!